Практика ОР Бакалавр

Практика студентів кафедри методики викладання образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва та дизайну є обов’язковими навчальними компонентами практичної підготовки студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності Середня освіта (Образотворче мистецтво).

Види практики з даної спеціальності та їх проведення визначаються освітньо-професійною програмою та навчальним планом.

Навчальна практика (музейна)

Предметом навчальної практики є форми і напрямки музейної роботи. Практика запланована на І курсі (ІІ семестр).

Мета навчальної практики (музейної) – ознайомлення студентів із розвитком музейної справи Прикарпаття та експозиціями музеїв міста Івано-Франківська для аналізу та опису а також знати особливості просвітницької роботи музеїв, принципи проведення екскурсій, написання лекцій, принципи використання виставок у просвітницькій роботі.

Навчальна практика (пленерно-етнографічна)

Пленерна

Тижневий пленер відбувається для студентів 2 курсу (3 семестр) живописних місцях Карпат (смт. Микуличин). Мета практики – набуття студентами необхідних знань, умінь та навик в пленерному живописі для подальшої їх реалізації в художньо-педагогічній діяльності.

Етнографічна

Тижнева етнографічна практика відбувається для студентів І курсу (ІІ семестру) з метою ознайомити та вивчити етнографічні особливості  регіону Прикарпаття. Проходить на базі Івано-Франківського обласного краєзнавчого музею, музею мистецтв Прикарпаття а також Коломийського національного музею народного мистецтва Гуцульщини, та Покуття. Завданням студентів є виконання ескізів та зарисовок автентичних предметів побуту народних ремесел і художніх промислів.

Виробнича (педагогічна) практика в закладах позашкільної освіти

Проводиться в закладах позашкільної освіти, а саме в Івано-Франківській міській дитячій художній школі, Івано-Франківському центрі дитячої та юнацької творчості Івано-Франківської міської ради ( гуртки образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва). Мета практики – розширення кола професійної діяльності художника-педагога в закладах позашкільної освіти, інтеграція новітніх форм навчання в гурткову роботу вчителя.

Виробнича (педагогічна) практика в закладах загальної середньої освіти

Проводиться в закладах загальної середньої освіти (ліцеї, гімназії)  та позашкільних  закладах освіти та культури м. Івано-Франківська, які є базовими для університету (відповідно до підписаних угод), для студентів   ІV курсу (XVIII семестр).

У перелік баз практики кафедри увійшли Івано-франківські загальноосвітні школи: № 5, № 11, № 15, № 16, № 18, № 19, № 22, школа-ліцей № 23 імені романа Гурика, Угорницька школа-інтернат для дітей сиріт, Українська гімназія № 1, гімназія № 2, ВХПУ № З, ПТУ № 1.

В усіх перелічених навчальних закладах наявна сучасна навчально-матеріальна база, що забезпечує викладання предметів художньо-естетичного циклу на високому методичному та фаховому рівнях. Навчально-виховний процес здійснюють досвідчені вчителі, в основному випускники кафедри.

Мета виробничої (педагогічної) практики в закладах загальної середньої освіти – підготовка студентів до виконання функцій вчителя предметів художньо-естетичного циклу та класного керівника.

Виробнича (переддипломна) практика

зі спеціальності 014 Середня освіта (Образотворче мистецтво) складається із практичної (навчально-творча робота) та теоретичної (пояснювальна записка) частин і додатків.  Це індивідуальна навчально-творча робота студента, яка є авторським художнім твором з певного виду образотворчого (декоративно-ужиткового) мистецтва з пояснювальною запискою методичного характеру до нього, що виконується на завершальному етапі підготовки  фахівця першого (бакалаврського) рівня вищої освіти відображає результативність процесу його навчальної діяльності та виявлення сформованості у майбутнього учителя образотворчого мистецтва закладів загальної середньої та позашкільної освіти.

Основна частина цієї практики є навчально-творчою роботою, яка відповідає обраній тематиці.

Рівень виконання практичної роботи (живописного, графічного, скульптурного, декоративного твору) має засвідчувати високу освітню та професійну підготовку її автора, здатність до самостійного вирішення творчих завдань, зокрема розуміння композиційних законів та вдале їх використання у мистецькому творі, грамотне володіння засобами художньої виразності, довершеність технічних та технологічних навичок.